miercuri, 3 martie 2010

Când eşti bun...

Când eşti bun eşti luat de prost... Am învăţat asta recent. E în zadar să cred că toată lumea e bună, c-o să primesc câte-un răsărit pentru fiecare ajutor dat, pentru fiecare mângâiere, pentru fiecare lacrimă;Asta ar însemna să trăiesc aproape o eternitate şi poate nu merit. E greu chiar şi pentru mine să-mi dau seama. Am 17 ani şi vreo opt luni... unii ar spune :”Enervant de tânără!”, alţii doar „necoaptă...”, dar eu cum mă consider? Răspunsul la această intrebare mă depăşeşte şi-mi este străin cu desăvârşire, nu ştiu. Uneori am impresia că n-aş fi în stare să rănesc pe cineva,mă consider incapabilă de a provoca suferinţă. Alteori... sunt convinsă că succesul se bazează pe ambiţie împletită cu o doză de răutate şi că numai cei fără scrupule vor reuşi. Dar oare cum e bine, fraţilor? Ce să fac eu? Ce să aleg? Care e varianta cea bună? De ce? Mai mult ca sigur, mizând pe cât de previzibili sunt unii, m-ar sfătui să aleg calea de mijloc, dar nu există, căci orice cale la limita celor principale înclină spre prima sau spre a doua, deci revenim de unde am plecat. Nu-mi place să sacrific oameni, caractere, dar involuntar sau nu asta am tot făcut de ceva vreme... Unii au plecat în locuri pe care le ştiu, dar e ca şi cum n-ar avea importanţă pentru că distanţa fie ea de sute sau mii de kilometri, tot distanţă rămâne. Nu-i văd, nu-i aud... e ca şi cum n-ar fi fost niciodată. Totuşi, eu mă agăţ de orice amintire, de orice hârtie cu scrisul lor, de orice lucru care-mi trezeşte imagini vii din trecut. Alţii sunt aici... aproape de mine, la câţiva paşi poate, dar sunt mai absenţi şi mai departe decât ceilalţi. Poate nu-i văd eu, deci vina e a mea. Poate ei nu vor să mă vadă, dar nu-i învinuiesc... Sunt prea ambiţioasă, maliţioasă, visătoare, arogantă şi de multe ori egoistă. Aş minţi spun că imi pare rău şi nici nu-mi pare. SUNT CEEA CE SUNT! Nimic şi nimeni care nu-mi este cu ceva superior nu merită a mă schimba şi nici nu poate; uitasem să menţionez că sunt şi foarte încăpăţânată.Nu mă învinuiesc decât că vreau din când în când să fiu de ajutor. Nu spun că asta ar fi un fapt eronat, dar niciodată nu-mi iese cum ar trebui şi toate oalele se sparg în capul meu... Urmează câteva zile de debusolare totală şi apoi o pot lua de la capăt. Minunat!

8 comentarii:

Livia`` spunea...

Ce frumos,poza de luni ! Iti multumesc ca`mi esti alaturi atunci cand am nevoie de tine...pentru asta sunt prietenii. Prietenii cei mai buni nu pretind ca-ti sunt prieteni doar atunci cand au chef sa bea un suc sau sa ii imprumuti cu bani...prietenii adevarati sunt langa tine si atunci cand esti trist si ai nevoie de un umar pe care sa plangi !!! La fel ma simt si eu...dar tu esti aici !
Te iubesc !Stii sa apreciezi ce merita apreciat...:*

C M spunea...

Lucrurile ăstea se întâmplă frecvent, căci personalitatea noastră nu este bine definită, nu este conturată cu ajutorul unor ... caracteristici constante. Pendulăm către ceva, şi invers.

Chestia cu ... "când eşti bun eşti luat de prost" ... e adevărată, Eve. Am trăit-o şi eu şi nu a fost prea plăcut, căci, ca şi tine încerc să nu "rănesc" pe nimeni în atingerea scopurilor mele.

Să nu te învinuieşti pentru nimic!

Pentru că ştii ce: importantă eşti tu ... nu cei de lângă tine. ASta m-a învăţat viaţa ...


Eve ... oamenii nu se vor schimba niciodată! Trebuie doar să avem grijă ce măşti poartă în ziua când îi întâlnim.

Evelyn spunea...

Va multumesc, fetelor!


>:D<


:*:*

(*Sandra, no matter where you are...)

EL spunea...

Ce naiba spuneti?
Cand esti bun esti luat de prost inseamna ca deja va uitati in gradina altuia.
Tu trebuie sa fii buna pentru tine. Daca o faci pentru a creea obligatiie in cineva sau pentru a iti mangaia orgoliul cu un act caritabil atunci nu ai fost bun cu adevarat. Asa ca daca simti sa fii buna, fii buna, si asta iti da suficienta satisfactie incat nu vei mai relativiza asta la experiente viitoare legate de aceeasi persoana.
Ai fost bun acum si a fost bine pentru tine, asta inseamna sa fii tu insuti, nu sa te uiti cum a fost perceput actul tau si sa il cenzurezi in alte momente. Asta inseamna ca te-ai lasat schimbata de altii, iar asta e fix alegerea ta, nu sunt ei de vina ca tu te-ai schimbat.

Evelyn spunea...

Ai o perceptie diferita, dar cred ca n`ai inteles ce vroiam sa spun.

Chiar specific in articol ca nu accept sa ma schimbe nimeni...

Grațiela spunea...

Intr-adevar! Nu exista cale de mijloc... si cred ca toti cugetam la treaba asta mai devreme sau mai tarziu, mai mult sau mai putin... Acu, cred ca in momentul in care trebuie sa reactionam simtim prin intuitie cum trebuie procedat.
Personal am doua viteze: blanda si scorpie. De regula nu imi prea pasa. Si de cand sunt asa sunt fericita :D.

Evelyn spunea...

Ce`as vrea sa nu`mi pese...

Alenya spunea...

Ce bogati am fi daca ar exista mai multi tineri cu profunzimea gandurilor tale...
Si eu am scris cand eram tanara, dar se pare ca putini dintre cei cu astfel de veleitati isi desavarsesc talentul si evolueaza in aceasta directie.Cred ca romantismul poetic ne hraneste sufletul, dar este anihilat in timp de pragmatismul la care trebuie sa apelam pentru a ne asigura o stabilitate materiala. Esti o fata deosebita, speciala, asta transpare prin versurile tale...Am intrat aici cautand ceva pe net despre "Partir c'est murir un peu".Mi-a facut o deosebita placere sa-ti citesc versurile.